Een van mijn huidige eigen projecten is de ontwikkeling van mijn eigen ‘nieuwe’ bedrijfsauto. Een stuk karakter, minimalisme, voor mij alles wat je nodig hebt om auto te rijden. Daarnaast wat ruimte om mee te nemen wat ik al dan niet waar dan ook naartoe versjouwen wil. Precies wat iedereen de hele dag doet. Spullen overal en nergens mee naartoe nemen. Inclusief dure lederen interieurs, dikke ingebouwde stereo installaties, airco’s, elektronische hulpjes voor die paar keer dat het raam open moet, asbakken die je toch niet gebruikt omdat je de peuken ook wel op straat kunt gooien, dikke motoren met meer dan teveel vermogen en koppel om telkens als eerste weg te zijn bij de stoplichten, terwijl je nadien precies 78 km/u gaat rijden. En dan heb ik het nog niet eens over al dat extra staal om alles op een veilige manier te doen. Meer dan duizend kilo materiaal om slechts (en dat is al veel) 100 kg te verplaatsen. Dat kost energie, of je het nu elektrisch doet of met brandstof. In ieder geval wel op de manier zoals we het nu doen. Alles blijft hetzelfde, maar dan elektrisch aangedreven. Het energiegebruik verandert daar niet echt door. Nu weet ik wel dat mijn auto ook nog steeds vervuilt en dus ook niet veel helpt wat dat betreft.