Voor Batavus ontwikkelde ik een toekomstvisie om als basis te gebruiken voor de ontwikkelings – roadmap. Hierin stond een complete fiets op het midden van de horizon en die lag nog ongeveer tien jaar weg. Hier laat ik een stuurcomponent zien waarin verschillende functies zijn geintegreerd, waaronder de versnellingsschakelaar, de remgereep en het handvat. Voordeel deze opzet is het aanzicht van de fiets veel meer één geheel wordt. In het (mechanische) display kan ook de snelheidsmeter worden opgenomen, of een schakeladviesindicator. De benodigde kabels die de unit verbinden met de verschillende organen van de fiets lopen binnendoor, zodat je niet onverhoopt aan een andere fiets blijft hangen in bijvoorbeeld de stalling.
Voor Batavus ontwikkelde ik een toekomstvisie om als basis te gebruiken voor de ontwikkelings – roadmap. Hierin stond een complete fiets op het midden van de horizon en die lag nog ongeveer tien jaar weg. Hier laat ik een stuurcomponent zien waarin verschillende functies zijn geintegreerd, waaronder de versnellingsschakelaar, de remgereep en het handvat. Voordeel deze opzet is het aanzicht van de fiets veel meer één geheel wordt. In het (mechanische) display kan ook de snelheidsmeter worden opgenomen, of een schakeladviesindicator. De benodigde kabels die de unit verbinden met de verschillende organen van de fiets lopen binnendoor, zodat je niet onverhoopt aan een andere fiets blijft hangen in bijvoorbeeld de stalling.